book-victim
"Wiedźmy są ciekawe z definicji i dociekliwe z natury."
(Maskarada - narrator)
Szablon stworzony przez Lune
/ Technologia Blogger /
Credits: X X

Witaj czytelniku!

Hej wszystkim ludziom i magicznym istotą, których na świecie nie brakuje. Ja jestem WickedWitch. Uwielbiam czytać książki i mam sporo wolnego czasu do tego, więc postanowiłam go spożytkować i pisać, tak oto jestem. Będę tu pisać recenzje, co warto przeczytać albo po prostu mówić o książkach, których może nie znacie. Nie mam swojego ulubionego gatunku, w zakładce do przeczytania będą książki, które mam zamiar przeczytać i zrecenzować. W przeczytanych będą, które już przeczytałam i zrecenzowałam. ZAPRASZAM!
Dum, dum dum...

wtorek, 18 października 2016

Warto przeczytać... Czyli 9 książek na jesienną chandrę

CZEŚĆ.
Od początku ostrzegam to nie będą recenzję tylko lista 9 książek, które polecam na jesień. Miała być recenzja, ale niestety zwaliło mi się dużo spraw na głowę... i zgubiłam notatki. W tym tygodniu wszechświat zdecydował zrobić mi prima aprilis później. 
Ostrzegam przy,niektórych będziecie płakać :)



1.Księgi Jakubowe
Gdyby ludzie czytali te same książki, żyliby w tym samym świecie.
Powieść autorstwa   Olga Tokarczuk
data wydania            23 października 2014
liczba stron              912
kategoria                  literatura współczesna
język                        polski

Szczerze powiedziawszy, nie miałam zamiaru czytać tej książki.Kiedy tata przyniósł ją do domu długo leżała na mojej półce. Po wielu przekonywaniach taty w końcu po nią sięgnęłam i wow. To jedna z tych książek, które czytasz długo, ponieważ jest bardzo zawiła ( naprawdę ciężko ją zrozumieć ). Może dlatego, że można ją interpretować na wiele sposobów. Jest nie tylko o przeszłości, ja osobiście traktowałam ją jako refleksję.
 

2.Księga jesiennych demonów
Tutaj trafiają nieszczęśliwi, a nie źli. Ci źli mają zazwyczaj doskonałe samopoczucie.
Książka autorstwa    Jarosław Grzędowicz
data wydania            20 czerwca 2014
liczba stron              480
kategoria                  horror
język                        polski

Na polskie wydanie tej książki czekałam bardzo długo. Każdy w życiu ma problemy, zdarzają się niepowodzenia, czasem ktoś zrobi coś złego, a co jeśli za to wszystko odpowiadają poszczególne demony? Właśnie te złe Chochliki nazywane są jesiennymi demonami. Bo jak wiadomo jesień jest bardzo mroczną porą, jest Hallowenn, Święto zmarłych i ogólnie to pora duchów. Książka pisana pół żartem pół serio. Dzięki temu została stworzona mieszanka doskonała, lekko zabarwiona horrorem.    

3.Miasteczko Salem
paralityczne skostnienie wyobraźni, zwane także dorosłością.
Książka autorstwa     Stephen King
liczba stron                528
data wydania             26 marca 2009
kategoria                    horror
język( tłum.)              polski

Jedna z pierwszych książek Kinga, króla grozy i horroru. Książka troszkę mniej znana niż inne klasyki gatunku, choć doczekała się dwóch ekranizacji. Mogłoby się wydawać po tytule, że książka będzie skupiać się na wątku czarownic i okultyzmu ale nic bardziej mylnego, ponieważ elementem grozy oprócz jednej śmierci za drugą są wampiry. Jest to oczywiście wielkie dzieło, osobiście jednak troszeczkę się zawiodłam, że nie są to wiedźmy.

4.Na końcu tęczy/Love, Rosie
Rosie:Zawsze źle piszesz wiem. Pisze się WIEM a nie WJEM.Alex:Pszepraszam, panno idealna. Wjem jak pisać wjem.
Książka autorstwa    Cecelia Ahern
liczba stron               512
data wydania            3 grudnia 2014
kategoria                  literatura obyczajowa i romans
język( tłum.)            polski

Znałam i czytałam ją jeszcze zanim ukazała się ekranizacje, i przed oficjalną zmianą tytułu na "Love, Rosie". Ja mam ją w swojej biblioteczce pod pierwotnym tytułem  " Na końcu tęczy ". Książka ta niebyła od początku na tej liście, nie należy bowiem do moich ulubionych. Po ponownym obejrzeniu filmu ( który sam w sobie też nie jest najlepszy ) ale gra w nim wspaniały Sam Clsflin postanowiłam dać książce jeszcze jedną szansę. Tak oto znalazła się ona na liście.

5.Fraszki
Wiatrom rozumie, praktykuje komu,A sam nie widzi, że ma kurwę w domu.
Książka autorstwa    Jan Kochanowski
liczba stron               204
data wydania            12 listopada 2008
kategoria                   poezja
język( tłum.)             polski

*w tym wypadku jest wiele wydań a ja daję dla przykładu, to które mam w domu

Jest to po prostu klasyka.

6.Duma u uprzedzenie
Świat cierpi na brak mężczyzn, szczególnie tych, którzy są cokolwiek warci.
Książka autorstwa    Jane Austen
liczba stron              368
data wydania           30 kwietnia 2014
kategoria                  klasyka
język( tłum.)            polski

Jak w poprzednim punkcie klasyka. Jedna z moich ( oraz Luny ) ukochanych książek. Każdy powinien ją znać lub choć raz przeczytać. Nie mam potrzeby się rozpisywać pod tą książką, chociaż uwierzcie mi mogłabym.

7.Dymna
Słowo może ratować, pomagać żyć, oswajać cierpienia i lęki, wyrażać uczucia, pozwala dzielić się swoim doświadczeniem, mądrością z innymi.
Książka autorstwa       Elżbieta Baniewicz
liczba stron                 500
data wydania               21 maja 2014
kategoria                     biografia/pamiętnik
język( tłum.)               polski

Zwykle nie czytam biografii ale tą musiałam przeczytać. Jak tytuł mówi jest ona o wspaniałej Annie Dymnej, osobiście nie przepadam za polskimi filmami czy teatrami ale role grane przez tą aktorkę są po prostu nie do opisania.

8.Kwiaty na poddaszu
kiedy człowiek milczy, nie robi sobie przynajmniej nowych wrogów
Książka autorstwa     Virginia Cleo Andrews
liczba stron                384
data wydania             6 marca 2014
kategoria                    literatura współczesna
język( tłum.)              polski

O książce dowiedziałam się po obejrzeniu ekranizacji, która w porównaniu z książką wypada nawet nie słabo, wręcz źle. Książka jest naprawdę wyjątkowa dzięki świetnie wymyślonej i opisanej fabule. Może w porównaniu z innymi książkami z tej półki język i wymuszona próba wzbudzenia sensacji nie jest najlepsza, ale jeszcze raz powtórzę dzięki fabule da się to wybaczyć.

9.Boska Komedia
Z ust każdych sterczał grzesznik i jak pęki Trawy w miętlicy na miazgę był tarty: Te jednocześnie trzej cierpieli męki.Skazaniec przedni, nie dość że w zażartej Tkwił paszczy, szarpan Disowymi szpony,Raz po raz łypał ze skóry obdarty.Rzecze Mistrz: "Zbrodzień najsrożej męczony,Dowiedz się, Judasz jest Iskariota;Wewnątrz ma głowę, na zewnątrz nóg trzony
Książka autorstwa      Dante Alighieri
liczba stron                 846
data wydania              19 października 2015
kategoria                    klasyka
język( tłum.)              polski


Kolejna klasyka a do tego zajmuje wysokie miejsce w moich ulubionych książkach wszech czasu. Jest ona trudna i trzeba poświęcić czas na jej zrozumienie, ale opłaci się i nie będzie to czas stracony. Jeden z tych utworów, w których aby przyszło zrozumienie treści trzeba znać choć minimalnie życiorys autora i kontekst powstania, dla, niektórych to właśnie jest przeszkodą w przeczytaniu tego cudownego utworu, co jest wielką szkodą.

ŻYCZĘ MIŁEGO CZYTANIA

*Daty wydania książek podane tu są datami wydań książek z mojej biblioteczki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz